Діти на повідку – чи є це педагогічним?

Все частіше норвезькі батьки користуються повідцями для дітей. Педагоги скептично ставляться до цього пристрою, вважаючи, що це сковує природну тягу дитини до пізнання.

Всі батьки стурбовані питанням безпеки дитини, і ця стурбованість лише посилюється, вважає Уле Йохан Сандо, викладач предметів, що присвячені дошкільному навчанню, Коледжа пам’яті Королеви Мод. Батьки занадто стараються, намагаючись забезпечити безпеку малюків і нерідко забороняють дітям займатися цілком природніми для них заняттями та іграми, які ще не так давно вважалися безпечними, на кшталт лазіння по деревах, балансування на дошці і розпалювання багаття в лісі. Все частіше ми бачимо батьків, що використовують дитячий повідець під час походу до торгівельного центру або в аеропорту. Вони бояться, що діти загубляться, і не хочуть відпускати їх далеко від себе. Це робить дітей пасивними.

Ця мода прийшла з інших західноєвропейських країн та США. Навіть милий дизайн повідця і його прикрашання, наприклад, плюшевими іграшками, не змінює обмежуючої сутності пристрою. Діти повинні вільно пересуватися і пізнавати світ, вважає вчений, інакше вони стануть пасивними.

Безумовно, це дуже практичний винахід, але він нагадує собачий повідець і процес вигулювання собаки. Незважаючи на косі погляди перехожих, багато батьків продовжують використовувати дитячий повідець, побоюючись, що інакше дитина може загубитися. Однак тоді ми ризикуємо виростити покоління розпещених дітей, які з дитинства огороджені від будь-яких небезпек, холоду і стресу, що саме по собі неприродньо.

Джерело: http://www.russisk.org/modules.php?name=News&file=article&sid=4104 (Russisk Portal).

Залишити коментар